Harrow on the hill









Idag har jag och mammsen promenerat upp till "Harrow on the hill". Här snackar vi Harry Potter mina vänner.. Är tydligen bara en massa rika ungar som går på den skolan där uppe. Och det förstår man, kolla bara på den sista bilden.. ja men de är deras bibliotek och den tredje sista, ja de är deras "history-house".. Liiite annorlunda från sverige kanske ja. Hursomhelst, däruppe hade man också en hejdundrans utsikt över i princip hela London. Om ni ser första bilden, så ser man Wembley stadion, där engelska landlaget spelar alla sina matcher, vilket är super nära där jag bor. Lite häftigt.

Men först spolar vi tillbaka några dagar, onsdagskväll när jag åkte.. Jag kan ju säga att mitt flyt bara fortsatte.. Eller förresten de har jag nog inte berättat. Jag tappade bort mitt Visa kort dagen innan jag skulle åka, i tisdags, så va tvungen att spärra de, beställa ett nytt osv osv. Har alltså inget kort alls för tillfället utan de ska pappa skicka hit när det kommer på posten till halmstad. Alltså, handikappad gånger två. Gipset och bankkortet. SEN när jag och mamma skulle åka, då kom vi till incheckningen två minuter innan det sängde. Precis på håret med andra ord.. Och då, ja då upptäcker vi att jag har en sammanlagd övervikt på 23 KILO!! Hade ju inte direkt tid för att börja lipa så de va bara att vinka adjö till det ena och andra plus betala lite väl mycket för det som blev kvar som övervikt.. Sen fastnade vi vid säkerhetskontrollen då de visade sig att jag inte fick ha en utav väskona som handbagage för den va för tung utan då fick mamma sringa och betala så den gick som ett tredje bagage istället... Två minuter innan utsatt tid för avgång satte vi oss, sist av alla, flåsandes och svettiga på planet. Bra början, verkligen.

Sen vände turen, en stund i alla fall. Mitt rum är perfekt! Det är stort, ljust och efter vårat ikea besök nu också hemtrevligt. Dock lite kallt, men har laddat upp med massvis med värmeljus. Igår var vi på oxford street och shoppade. Topshop och Urban Outfitters.. Klädorgasm- check! Sen hann vi även med lite piccadily och annat mys. När vi kom hem sen och skulle kolla lite idol på datorn, då va min otur tillbaka på besök. Datorn krashade totalt.. Jag hade inga bilder kvar, inga dokument, ingenting!! Som tur va lyckades Emyilia, en av tjejerna som jag bor med som pluggat till software engineer, rädda allt och fixa datorn, tog dock typ 3 timmar.. Nu hoppas jag på lite tur igen. På måndag börjar skolan.. Håll tummarna!Hehe. Hoppas att allt är bra där hemma. Saknar er redan! PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0