Morsornas tur

Happ, om en timma lyfter flyget för mamma och Anneli, Julias mamma, till London. Fy så orättvist! Jag vill också, igen.. Julia, du och jag som Barbro och Anneli? Likheter finns ju.. Tror dock att vi faller på åldern tyvärr.. Eller det hoppas jag nästan. Hehe.
Men tänk julskyltningen i London, lär ju slå det mesta skulle jag tippa på. Jaja, får ju se lite positivt på det hela, mamma lär ju köpa en och annan julklapp :) OCH hon ska ha med sig nästintill en hel resväska med en mycket av Lisas kläder hem. Detta innebär alltså att jag kan låna vad jag vill i nästan två veckors tid. Tummen upp för det!


Jag och Julia på Vendome i London nu i höstas

Idag på jobbet hade vi lite besök ifrån Danmark. Och i Danmark pratar man danska. Danska som likaväl kunde vara kinesiska i mina öron. Så jag gjorde mittt bästa för att hålla mig undan. Men tror ni att jag lyckades? Nä, utan då kommer dom såklart fram och börjar prata med mig och Jacob, som också är dansk med förmodligen den grötigaste dialekten som är möjlig att prata, frågar mig någonting. Jag svarar först: ursäkta vad sa du? Han upprepar, lika fort och oförståligt som innan. Alltså förlåt, men jag förstår verkligen inte danska, det är ingen idé at du pratar med mig säger jag då. Haha, så jäkla pinsamt. Ändå följde dom med mig på en runda för Jacob ville visa hur vi jobbar. Jag sa inte ett ord på hela tiden... 
Detta fick mig direkt att tänka på en liknande incident på Rhodos förr förra sommaren som jag sent kommer att glömma. När jag, bella och emilia, tror jag att det var, var ute och drev omkring på våra luftmadrasser så märker jag plötsligt att jag är långt borta från dom andra men att det är en annan tjej precis jämte mig. Hon säger något till mig och jag fattar absout ingenting! Efter att ha sagt vad sa du typ 10 gånger, ger jag upp och frågar; jag förstår ingenting av vad du säger, är du dansk eller? Hon kollar lite konstigt på mig och svarar, nej jag är norsk. Haha, ett pinsamt moment där ja. Jaha okej, säger jag, men du där borta är mina kompisar jag ska nog paddla tillbaka till dom, hej! Haha, hur kan jag vara så extremt kass på att förstå våra grannländers språk?!
Sen när jag skulle gå hem idag, säger Jacob något som jag tolkade som: När ska du lära dig förstå danska? Jag förstår inte danska och kommer aldrig lära mig det heller säger jag, ler, och hoppas att jag inte svarat helt galet fel på vad han egentligen frågade....

Kommentarer
Postat av: lisa

SANDRA jag ska skicka med as mkt snyggt! så det så! japp, nu ska vi kööööööra jag mamma och anneli! tjing. PLUGG som gäller!

2009-12-03 @ 20:46:27
URL: http://lisahenningsson.blogg.se/
Postat av: mia

hahah så jävla roligt med rhodos. gud va jag saknar när vi flöt runt där i vattnet hela dagarna och mådde hur bra som helst!

2009-12-04 @ 14:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0